skip to Main Content

Tänä vuonna verkkokilpailuissa pärjäsi tuoreella otteella ja heittäytymisellä 

Verkkokilpailuihin osallistui tänä vuonna mukava määrä NY-yrityksiä, ja taso etenkin peruskoulusarjassa oli korkea. Kilpailuihin pystyi osallistumaan kaikki rekisteröityneet NY-yritykset, ja parhaan logon tittelistä taisteli melkein 400 logoa! Kilpailussa oli parhaille tarjolla rahapalkinnot, ja kilpailu tuomaroitiin perinteisesti NY-alumnien tekemän esikarsinnan jälkeen NY-tuomariston voimin.   

Tässä tämän lukuvuoden voittajat kategorioittain:  

Paras liikeidea 

Tästä kategoriasta oli rahapalkinnon lisäksi palkintona finaalipaikka Uskalla Yrittää -finaaliin 27.-28.4.  

Perusasteen voittaja: Wood Design UF

Wood Design UF:n liikeideana on lasinaluset, joissa on kuvia Kristiinankaupungista. Heidän liikeideassaan yhdistyi ylijäämämateriaalin hyötykäyttö ja kotiseudun arvostus. Liikeidea oli todistettu toimivaksi myös asiakkaiden toimesta.  

Toisen asteen voittaja: Stifla NY

Liikeideana Stifla NY:n käytettyjen kenkien kustomointi maalaamalla oli tuomariston mielestä ajankohtainen, koska tämä trendi on nousussa maailmalla. Laadittu liiketoimintasuunnitelma oli kattava ja huolellisesti tehty. 

Korkea-asteen voittaja: Troa NY

Troa NY:n liikeidean tavoite on vähentää ruokahävikkiä mobiilisovelluksen avulla. Idea on hyvä ja tämän vuoden kilpailujen erityispainotuksena olevan kestävän kehityksen mukainen. Mobiilisovellus on toteutettu ja jo testausvaiheessa. 

Kunniamaininta: AT-Media NY

Kunniamaininnalla paras liikeidea -kategoriasta finaalipaikan Uskalla yrittää -finaaliin lunastaa AT-Media NY. Tuomaristo vakuuttui AT-Media NY:n osaamisesta ja ammattimaisesta toiminnasta niin, että halusivat palkita yrityksen Uskalla Yrittää -finaalipaikalla. Myös asiakkaat ovat todistaneet liikeidean toimivaksi, ja yritys on päässyt toteuttamaan useampia projekteja ansiokkaasti.  

Paras markkinointiteko 

 Perusasteen voittaja: AT-Media NY 

AT-Media NY vakuutti tuomarit yksinkertaisella mutta toimivalla markkinointiteolla, suoramarkkinoinnilla. Asiakkaan kontaktointi etenkin puhelimella on nykyään vaikeaa, ja tuomaristo antoi siitä, sekä tavoitteellisuudesta täydet pisteet. Työ ja oppiminen oli lisäksi hyvin analysoitu.  

Toisen asteen voittaja: Luovia NY 

Luovia NY:n alakouluille suunnattu kampanja oli uudenlainen sekä kestävään kehitykseen ohjaava. Pelillistetty kierrätysmuovin kerääminen oli mahtava tempaus, joka sai kekseliäisyydellään tuomariston suitsuttamaan markkinointitekoa ennen näkemättömäksi.  

Korkea-asteen voittaja: Troa NY 

Troa NY loi mainoskampanjan, jossa yhdistettiin eri markkinointiviestinnän keinoja. Kampanjan tavoitteena oli mainonnan lisäksi saada vastauksia kyselytutkimukseen sekä testikäyttäjiä. Markkinointiteko oli hyvin raportoitu ja analysoitu. 

Paras logo  

 Perusasteen voittaja: Viilee NY
Viilee NY innosti tuomariston kehumaan oikealla tavalla simppeliä logoa, joka on kaikin tavoin cool! Logo kertoo tuotteesta hauskasti ja istuu yrityksen imagoon mainiosti. Laadullisesti logo on erittäin ammattitaitoisesti toteutettu ja se toimii monessa eri käyttötarkoituksessa.  

Toisen asteen voittaja: Ancreo NY 

Ancreo NY:n logo oli selkeä ja ammattimaisesti toteutettu. Logo on uniikki, ja yksinkertaisuudessaan viestii graafisella olemuksellaan luottamuksesta omaan osaamiseen. 

 Korkea-asteen voittaja: Työyhteisövalmennus Palapeli NY 

Työyhteisövalmennus Palapeli NY:n logo kuvaa hauskasti yrityksen tarjoamaan palvelua ja on yksinkertaisuudessaan laadukkaasti toteutettu. 
 

Paras myyntipuhe 

Perusasteen voittaja: Poikien Soossit UF 

Poikien Soossit UF:n myyntipuheessa kuului innostus ja asiantuntemus. Myyntipuheessa esiteltiin yritystä ja sen toimintaa unohtamatta markkinoinnillista näkökulmaa.  

Toisen asteen voittaja: AutoClean NY 

AutoClean NY:n myyntipuhe tempasi mukaansa, ja kertoi yrityksestä kaiken tarvittavan. Myyntipuhe oli suunniteltu, ja siitä huokui reipas tekemisen meininki. 

Korkea-asteen voittajaa ei voitu tässä kategoriassa valita, koska palautettujen kilpailutöiden joukossa ei ollut yhtään kriteerejä täyttävää myyntipuhetta. 

Kiitämme kaikkia yrityksiä kilpailuihin osallistumisesta! Tuomariston päätökset eivät olleet helppoja, sillä kilpailutöiden joukossa oli monia hyviä voittajaehdokkaita.

Voittajiin on oltu yhteydessä palkintojen lunastamiseksi. 

Back To Top