skip to Main Content

Ohjelman verkkokilpailuiden voittajat selvillä

Vuosi yrittäjänä -ohjelman verkkokilpailuiden voittajat on saatu selville. Ohjelmaan kuuluu erilaisia verkkokilpailuja, joihin osallistui taas suuri joukko NY-yrityksiä. Tämän vuoden kilpailut olivat paras liikeideaparas graafinen ilmeparas internet-kokonaisuus ja paras videopitchaus. Kilpailuissa valittiin voittajat peruskoulun, toisen asteen ja korkea-asteen sarjoissa.

PARAS LIIKEIDEA

Perusaste

Tuil NY, Syvälahden koulu, Turku

Uudistamme ja kierrätämme vanhoista kynttilöistä uusia.

  • Yritys on ottanut perinteisen liikeidean ja lähtenyt toteuttamaan sitä innovatiivisesti.
  • Yritys on tunnistanut jäteongelman, joka liittyy kynttilöihin ja lähtenyt ratkaisemaan sitä kiertotaloushengessä.
  • Yritys rakentuu hyvästä tiimistä, joka yhdessä on toteuttanut liikeidean.
  • Yritys on jo myynyt tuotteita ja tiimillä on selkeät suunnitelmat jatkon osalta.

Toinen aste

Los Eventos NY, Ylöjärven lukio, Ylöjärvi

Yrityksemme tuottaa mieleenpainuvia viihdetapahtumia Pirkanmaan alueella. Tarjoamme myös osaamisellamme apua muiden tapahtumiin.

  • Yrityksen liiketoimintasuunnitelma on laadukas kokonaisuus ja kaikkiin sen osa-alueisiin on vastattu riittävästi.
  • Yritys on tunnistanut raon markkinassa ja kohdentanut liikeidean tarkasti sopivalle kohderyhmälle.
  • Yritys on ottanut käyttöön erilaisia markkinointikanavia (sosiaalinen media, verkkosivut, mainospaikat ja muut tapahtumat).
  • Yritys on hyödyntänyt omaa osaamistaan myymällä sitä muille tapahtumajärjestäjille lisäapuna.
  • Yritys on kertonut osaamisestaan ja sen hyödyntämisestä liikeidean toteutuksessa.

Korkea-aste

A.I.M Tracker NY, Turun ammattikorkeakoulu, Turku

Tavoite on kehittää palvelu akkukäyttöisten työkalujen reaaliaikaiseen seurantaan tehottomuuden sekä työkaluvarkauksien vähentämiseksi. Perustasollaan palvelu sisältää laitteet sekä sovelluksen, jolla asiakas saa työkalujensa paikkatiedot näkyviin. Tällä tavoin rakennusalan toimija kykenee suunnittelemaan laitehankintoja sekä laitteiden käyttöä paremmin.

  • Tiimillä oli selkeä näkemys toteutuksesta, potentiaalisista asiakkaista sekä markkinan koosta.
  • GPS-paikantimen ja sitä tukevan alustan rakentaminen on kunnianhimoinen hanke, mutta yrityksen tapauksessa monipuolisen tiimin osaaminen antaa uskoa siihen, että idea on mahdollista toteuttaa.

PARAS VIDEO PITCH

Perusaste

Momo’s Bubbles NY, Oulu International School, Oulu

Momo’s Bubbles is the first bubble tea shop in Oulu, Finland. We serve fresh bubble tea, which is a sweet dessert drink from Taiwan made of milk tea and tapioca pearls. Our aim is to bring something new and fun to the people of Oulu and introduce them to bubble tea, which has become popular all over the world.

  • Yrityksen pitchaus on selkeä ja mukaansatempaava kokonaisuus, josta käy ilmi kaikki olennaiset liikeidean osat.
  • Yrityksen takana on osaava tiimi ja pitchauksessa käydään läpi yrityksen osaaminen.
  • Pitchaajien esiintyminen on luontevaa ja innostavaa.

Momo’s Bubbles NY:n pitchauksen voit katsoa Youtubessa täällä.

Toinen aste

Nordic Jewelry NY, Nivalan lukio, Nivala

Nordic Jewelry NY valmistaa ja myy kierrätysmateriaaleista valmistettuja koruja.

  • Pitchauksen aloitus on tunteisiin vetoava, joka saa kuulijan haltuunsa kuuntelemaan pitchauksen loppuun saakka.
  • Yritys kertoo arvoista toiminnan takana ja mihin se haluaa toiminnallaan vaikuttaa.
  • Yrityksen tarjoama ratkaisu on esitelty selkeästi ja kohderyhmistä kerrottu.
  • Pitchauksella on looginen ja selkeä rakenne.

Nordic Jewelry NY:n pitchauksen voit katsoa Youtubessa täällä.

Korkea-aste

RetkiJossu NY, Kajaanin ammattikorkeakoulu, Kajaani

RetkiJossu NY tekee retkivideoita eri retkeilykohteista Suomessa ja esittelee myös tuntemattomampia kohteita kaupunkien sisällä ja välittömässä läheisyydessä.

  • Video on selkeästi toteutettu ja esityksessä käydään läpi kaikki hyvän video pitchin elementit asiakkaan tarpeesta, ratkaisuihin ja kohderyhmiin.
  • Videon tausta sopii yrityksen toimintaan ja kertoo myös sanattomana viestinä yrityksestä.

RetkiJossu NY:n pitchauksen voit katsoa Youtubessa täällä.

PARAS GRAAFINEN ILME

Perusaste

Momo’s Bubbles NY, Oulu International School, Oulu

Momo’s Bubbles is the first bubble tea shop in Oulu, Finland. We serve fresh bubble tea, which is a sweet dessert drink from Taiwan made of milk tea and tapioca pearls. Our aim is to bring something new and fun to the people of Oulu and introduce them to bubble tea, which has become popular all over the world.

  • Yritys on luonut erinomaisen graafisen ilmeen, joka tukee yrityksen tuotetta.
  • Yrityksen graafinen ilme on yhtenäinen ja yritys samanlaisia graafisia muotoja ja elementtejä eri asiayhteyksissä.
  • Yrityksen eri graafiset elementit taipuvat hienosti eri viestintämateriaaleihin sekä myynnin ja markkinoinnin tarpeisiin.

Toinen aste

Plooshies UF, Vamia, Vaasa

Den sötaste sättet att äta sockervadd! Sockervadd med roliga former, kan vara t.ex. en björn Olika färger, olika smaker, olika dekorationer t.ex. glitter ovanpå, godis, choklad, chilipulver, salmiak Få in en touch av Mexico genom t.ex. mango och vattenmelon Produkten är färsk och görs på plats.

  • Yritys on tehnyt kokonaisvaltaisen graafisen ohjeistuksen yritystoiminnan tueksi.
  • Ohjeistuksen avulla yritys on luonut yhtenäisen ilmeen ja eri elementeille on selkeät käyttökohteet.
  • Yritys on miettinyt todella pitkälle, miten graafinen ilme näkyy eri tapahtumissa, materiaaleissa ja toiminnassa.

Korkea-aste

RetkiJossu NY, Kajaanin ammattikorkeakoulu, Kajaani

RetkiJossu NY tekee retkivideoita eri retkeilykohteista Suomessa ja esittelee myös tuntemattomampia kohteita kaupunkien sisällä ja välittömässä läheisyydessä.

  • Yrityksen graafinen ilmeen suunnitteluun on panostettu ja se tukee yrityksen toimintaa.
  • Yritykseltä löytyy graafinen ohjeisto, josta löytyy niin fonttimalli, yrityksen logo, käyntikorttipohja kuin t-paitamallikin.
  • Graafisessa ilmeessä tulee ilmi hyvin yrityksen liikeidean luonnonläheisyys ja yrittäjämäinen toiminta.

PARAS INTERNET-KOKONAISUUS

Perusaste

Qoivu Design NY, Oulun normaalikoulu, Oulu

Meidän yritys valmistaa kauniita koruja suomalaisesta koivuvanerista. Käytämme ekologisia materiaaleja, ja osa koruistamme on tehty kierrätysmateriaaleista. Käytämme koruissamme kirurginterästä. Valmistamme korut käsityönä, ja olemme suunnitelleet ne itse.

  • Yrityksen verkkosivut ovat informatiiviset ja tyylikkäästi toteutettu.
  • Verkkosivuilla on esiteltynä tuotteet kuvien kanssa, mikä tekee ostamisesta helpompaa.
  • Verkkosivujen kautta voi tilata tuotteita ja myös Instagramin sisällöt on upotettu verkkosivuille.
  • Verkkosivua tukee yrityksen Instagram -tili, jossa on esiteltynä tuotteet ja niiden tekoprosessi.
  • Potentiaalisia asiakkaita on osallistettu sosiaalisen median arvonnan kautta.
  • Yrityksen internet-kokonaisuus on mietitty kokonaisuus, joka tukee liikeideaa ja on ammattimaisen näköistä.

Yrityksen verkkosivut löytyvät täältä ja Instagram -profiilin pääset tästä.

Toinen aste

Voekukka Art NY, Ingmanedu Kulttuurialan ammattiopisto, Pieksämäki

Kuvituspalveluita yrityksille, järjestöille ja projektiryhmille sekä yksityishenkilöille. Vahvuutena uniikki tyyli, maanläheinen junttiammattilaisen brändi ja erikoistuminen muoti-ja käsityöalan kuvitustöihin aiemman koulutuksen myötä.

  • Yrityksellä on laaja näkyvyys monessa kanavassa.
  • Yrityksen visuaalinen ilme on yhtenäinen ja tukee koko liikeideaa.
  • Yrittäjän osaaminen ja yrityksen tarjoama palvelu on tehty visuaalisesti näkyväksi kaikissa kanavissa.
  • Yrittäjä jakaa myös vlogisisältöä omasta yrittäjätarinasta, mikä tukee toiminnasta läpinäkyvää ja kiinnostavaa.
  • Yrittäjä keskustelee seuraajiensa kanssa eri kanavissa ja jakaa sisältöä tekstien, videoiden ja kuvien muodossa avoimesti ja aktiivisesti.

Yrityksen verkkosivut löytyvät täältä, Instagram -profiilin pääset tästä ja Facebook -profiiliin tästä.

Korkea-aste

Kulkurin asiointi ja hoivapalvelut NY, Kajaanin ammattikorkeakoulu, Kajaani

Palvelumme ovat asiointi, hoivapalvelut sekä siivous. Toimimme Otanmäessä, Vuolijoella, Kajaanissa sekä Pyhännällä.

  • Yritys on rakentanut toimivat verkkosivut, joista käy ilmi yrityksen palvelut hinnastoineen.
  • Verkkosivuja täydentämään on avattu sosiaalisen median kanavat, jotka ovat tukemassa yrityksen viestintää ja markkinointia.

Back To Top