skip to Main Content

Bästa grafiska utseende och internethelhet – segrarna år 2014

De bästa grafiska utseendena och webbhelheterna i programmet UF Ett år som företagare har valts

I de bidrag som deltog i tävlingen märktes en iver, idérikedom och arbetsglädje. Tack till alla som deltog och gratulationer till vinnarna!

Det bästa grafiska utseendet förverkligades på grundskolnivån av Pick’n Mix UF från Kristinestads högstadieskola i Kristinestad och på andra stadiet av Villituli NY från Koulutuskeskus Salpaus i Lahtis.

Bästa internethelheten gick på grundskolstadiet till Arjen Sankaripalvelu NY från Ahveniston koulu i Tavastehus. Segern på andra stadiet togs av Puumuotoilu OV Väisänen NY från Ingmanin käsi- ja taideteollisuusoppilaitos i Toivala. Dessutom ville juryn dela ut ett hederomnämnande till Villituli NY som kommer att uppnå ett fint slutresultat bara man förädlar sin klara och vårdade helhet.

Som domare för tävlingen fungerade Virpi Kuutti från Citi, Art Director Erno Bärlund från reklambyrå Zeeland och multiföretagare Mikko Nurminen. Utöver segrarna vill domarna lyfta på hatten också åt de andra deltagarna; det syntes en lysande potential i många tävlingsförslag, och med lite utveckling kunde webbsidorna göras ännu bättre!

Sammanlagt 59 UF-företag deltog i tävlingen om Bästa grafiska utseende och 41 UF-företag i tävlingen om Bästa internet-helhet.

Bekanta dig med segrarnas åstadkommanden:

I tävlingen om Bästa grafiska utseende utgjorde föreställningen som utseendet skapade ett trumf

Segraren på grundskolestadiet, Pick’n Mix UF, övertygade juryn med sin vackra uppsyn som var den mest estetiskt slipade av alla kandidater.

Pick’n Mix UF:s godisliknande logo passar bra ihop med företagets produkter och fungerar bra som reklam.

Sstyrkan hos segraren på andra stadiet, Villituli NY, ligger i att logon passar tjänsten: uppsynen och företagets namn passar bra ihop och för fram tjänsten som säljs. Logobilden kan också användas ensam utan text.

Juruyn beundrade dessutom den klara insikten hos dem som förverkligat den väluttänkta helheten som det grafiska utseendet bildar.

De bästa internet-helheterna var klara och genomtänkta

Grundskolstadiets segrare med sin internet-helhet, Arjen Sankaripalvelu NY for iväg med segern med sin klara och genomtänkta helhet som ger en saklig och pålitlig bild av företaget.

Grunduppgifter och priser är lätta att hitta på företagets hemsidor och man har gjort illustrerande helheter av företagets produkter. Företaget använder också sociala medier på ett bra sätt och t.ex. YouTube –videon ”Tietokoneen perushuolto” (Grundläggande service av dator) har en klar nytta för kunden.

Arjen Sankaripalvelu NY:s internet-helhet:

www.arjensankarit.tk
facebook.com/arjensankaripalvelu
Arjen Sankaripalvelu NY på Youtube
Arjen Sankaripalvelu NY på Google+

Andra stadiets segrare i kategorin bästa internet-helhet, Puumuotoilu OV Väisänen NY, fick juryn på sin sida med sitt kvalitativa innehåll och uttänkt användning av sociala medier. Företaget använde sig av en näthandel och i presentationen av referensbilderna utnyttjades både Facebook och Instagram på ett fint sätt.

Puumuotoilu OV Väisänen NY:s internet-helhet:

ovvaisanen.fi
facebook.com/puumuotoiluovv
instagram.com/countrysideroxx

Segrarna belönas med ett 100 euros presentkort till S-kedjans nätbutik.

Back To Top