skip to Main Content

Bästa grafiska utseende och internethelhet 2016

UF Ett år som företagare – bästa grafiska uttryck och webbhelheter har valts i programmet

I tävlingsbidragen uttrycktes engagemang och arbetsglädje. Stort tack till alla som deltagit och hjärtliga gratulationer till vinnarna! I tävlingen bästa grafiska uttryck deltog 90 UF-företag och i tävlingen om bästa internethelhet deltog nästan 50 UF-företag.

Bästa grafiska utseende genomfördes på grundskolstadiet av Lakeuscon NY från Seinäjoki Yhteiskoulu i Seinäjoki och på andra stadiet av CarSafe UF från Ålands Yrkesgymnasium i Mariehamn.

Bästa internethelhet vann på grundskolstadiet Lakeuscon NY från Seinäjoki Yhteiskoulu i Seinäjoki. Segern på andra stadiet gick till EFICIC. UF från Borgå Gymnasium i Borgå.

Tävlingsjuryn bestod av Robin Horemans/Microsoft, Susanne Leppänen/NewCo YritysHelsinki, och Joonas Mikkilä/Företagarna i Finland.

Bekanta dig med de segrande bidragen:

I tävlingen bästa grafiska utseende var helheten ett trumfkort

Vinnaren Lakeuscon NY  på grundskolstadiet övertygade juryn med sin tydliga helhet som hade utnyttjats mångsidigt i olika miljöer.

Logo_Lakeuscon

Omkring det grafiska uttrycket hade man tänkt ut anvisningar och tänkt på att till exempel använda en svartvit logo. Juryn sporrar företaget att utnyttja temat modigt också i sin logo.

CarSafe UF som gick vinnande ur tävlingen på andra stadiet hade en omsorgsfull helhet som stöder företagets affärsidé. Juryn uppskattade att man lyckats skapa ett nytt och lyskraftigt uttryck.

Logo_CarSafe

Juryn anser att CarSafe UF:s uttryck ger en pålitlig bild av företaget och att man utfört uppgiften professionellt.

De bästa internethelheterna lyckades väl

Vinnaren av internethelheten Lakeuscon NY tog hem segern med en omfattande helhet. I genomförandet har man utnyttjat näthandeln och de sociala medierna.

Kuvakaappaus_Lakeuscon

På Lakeuscons webbsidor finns omfattande basinformation om evenemanget. Företaget har dessutom aktivt använt Facebook på ett lyckat sätt.

Lakeuscon NY:s internethelhet:

EFICIC. UF som vann bästa internethelhet på andra stadiet fick juryn på sin sida med sin helhet som var professionellt utförd och väl bearbetad. På sidorna finns det tillräckligt med information och det ger en trovärdig bild av företaget. På Facebook hade företaget ett välutfört narrativt inslag.

Kuvakaappaus_Eficic

Juryn värdesatte dessutom webbsidornas responsitivitet, vilket ger möjlighet att besöka dem också via mobila enheter.

EFICIC. UF:s internethelhet:

Vinnarna belönas med presentkort.

Back To Top